Bloggar med telefonen

Hejsan, jag kom just på att man kan blogga via telefonen (jag har android), de kunde man inte med gamla blogg.se, lyxx!

Btw nån annan än jag som har stooora problem med instagram? Jag kan inte ladda upp bilder eller se på andras, lite störande ... Men nu ska jag kika Simpsons, ha de bra!

Dagens outfit

Jacka från GinaTricot
Topp från H&M
Byxor från DrDenim, Carlings
Skor från Spiritstore, i Helsingfors

Lite sömn & skit väder

Hejsan, igår var jag hela dagen hos Jakke, vi fotade lite och Jakke fick faktist några bra bilder på mig (det är ganska sällsynt), så nu fick jag äntligen byta profilbild på facebook och sådär småning om dyker väl det upp en ny header :) + att de bra att ha nya bilder så behöver inte ni kolla på gamla arkivbilder ...
 
Sen senare dök det upp mer folk till Jakke så det blev att fara till abc och lite andra ställen, och sen typ 2-tiden så började dom grilla i regnet, mysigt! Men nu ska jag stiga upp och hoppa i duschen för jag ska väl med linus till pancho villa, sköt om er!
Jakke var duktig på att fota! Vad tycker ni om bilden?

One more fucking love song, I´ll be sick

Hej på er! Igår såg min dag ut ungefär såhär:
-Till stan med Maija
-Vi for och äta subway +cookie & kaffe
-Vi gick runt och tittade på en massa kläder & saker
-Sen kom vi fram till att vi ska färga håret, så vi köpte hårfärg och cyklade mot mig!
-Som sakt så färgade vi håret, still blondie, och klickade på "lite" piercingar som ska beställas idag!
-Sen cyklade vi mot bena där nisse, md & minisantikko hade lan, så vi satt och lyssnade på deras svordomar, yey...
Sen satt jag nu där typ resten av kvällen/natten, jag lärde mig hur man dödar grisar, dinosaurier, ormar osv. i wow så jag känner nog mig ganska stolt, eller kanske inte? Men nu ska jag kanske dra i väg och fota eller nåt, sköt om er! 
 
Där har ni en snygg & nytagen webcam bild på mitt ny-färgade hår!

Dagens outfit & facelook

Topp från GinaTricot
Byxor från DrDenim, Carlings

Music is my getaway

Hej på er! Idag känner jag mig nöjd, för jag vaknade kl. 10 :) Jag ser framemot ikväll då man kryper ner under täcket och somnar nästan direkt! Det skulle va halvmulet idag, men jag ser bara moln nu iaf, lite skulle ju solen få skina! Nu har jag faktist jättetråkit eftersom alla andra sen jobbar eller sover, funderar på att ringa farmor och se om hon vill komma och titta på kläder med mig :) Jo, tror jag gör det, men sköt om er ni!
 
en till midsommarbild!
 
 

Livet börjar kännas bra igen

Nu tänker jag skriva ett ganska så meningslöst inlägg bara för att jag kan & vill. Jag är jättetrött men jag vill inte gå och sova för direkt jag lägger mig ner så kommer jag på 100 saker som jag vill göra och plötsligt så är jag super pigg ... Inte roligt, men man kommer fram till ganska vettiga saker typ att jag ska färga håret brunt & köpa clips-hårförlägningar från rapunzel, men det blir nog först till hösten. Och så har jag kommit fram till att jag är avundsjuk på människor som har självlockigt hår, inte sådär superkrull men sådär lite vågigt iaf, de fint :) Så kom jag fram till att jag är beroende av skor, men jag använder endå bara mina älskade svarta converse ... Och så kom jag just fram till att det här inlägget skriver jag inte för er skull, utan för min egen, bara för att ha nåt att göra :) Men nu ska jag kolla på tv och hitta nåt annat att sysselsätta mig med, gonatt till er som kan sova!
 
en simpel, sommrig bild jag klickade förra helgen, bara nåt att vila ögonen på när vädret inte är det bästa utanför fönstret 
 
 

Bilder från midsommaren :)


En sån piercing vill jag ju ha!

Hejsan hoppsan! Har funderat över den där piercingen och jag tror faktist att det blir ... MEDUSA (mitten av övreläppen). Nu måste jag bara fixa nån som vill sticka en nål genom läppen på mig, men jag är ennu inte 100% säker, måste överväga ennu i några dagar, men det är såååå snyggt och dom flesta som kommenterade så tyckte ju medusa skulle passa mig bäst! Men de ju my face, my choice men de endå skönt att få höra andras åsikter för det gör det aningen lättare att bestämma sig :)
 

I see the truth in your lies, I see nobody by your side

Hejsan! Igår kväll var jag på en liten shopping runda med mami, ja och till biblioteket då också. Jag fick med mig hem, shampo, balsam, fuktighetskräm, en ny plattång som förhoppningsvis är lättare att platta panluggen med än den gamla + att jag lånade första boken av sagan om ringen, filmerna har jag sett 1000 gånger men jag har aldrig läst böckerna, ska blir intressant!
 
Nu har jag vaknat för en liten stund sedan, sov ganska så länge igen för jag kan inte sova! Jag vet inte vad det är för fel på mig men jag ligger och stirrar i taket till about 4 tiden, sen så kanske somnar jag, inte skoj! Men nu ska jag hoppa i duschen & sen hitta på nåt, ha det så bra!
 
Min nya älskling! Jag var inte så förtjust i färgen, men priset var så sjukt så det gör inget!

Jag måste erkänna att jag gillar då det regnar

Hej på er! Nu är jag hemma från Jakobstad och jag överlevde faktist blodprovet, jag är helt förvånad! Men dom vart lite oroliga då jag inte andades medan dom tappade blod från mig, jag inbillade mig att det tar sjukare om jag andas ... Sen tog dom EKG på mig, en massa lappar som dom limmar fast på en, kopplar sladdar till lapparna & så måste man ligga still en stund, det var inte så trevligt men det tog ju inte sjukt iaf! + att jag är nog högst antagligen helt frisk, så de är ju bra! Ja och sen en bunt med andra prover, sånt där vanligt ni vet!
 
Men nu ska jag till biblioteket & stan en sväng med mamma, sköt om er!
 
gammal bild

Dagens outfit & facelook

Topp från Monki
Byxor från Dr Denim, Carlings
Kofta från JC

Go on and try to tear me down

Gomorron! Idag har jag stigit upp tidigt, pigg & glad är jag precis inte ... Skulle inte sitta helt fel att krypa ner under täcket igen. Men om man måste så måste man, kl. 10:35 far min buss till Jakobstad och jag ska som sakt ta ett blodprov, jag är helt enkelt skiträdd, hoppas ingen får en spark mellan benen den här gången ... Men nu ska jag fixa mig, ha det så bra!
 
en gammal bild från arkivet, jag hjälpte till att skruva mopedbil om ni funderar över outfitten ..

Musiken är något ingen kommer någonsin kunna ta ifrån mig

Hejsan! Här mot kvällen så släpade jag mig mot Jakke där jag satt i flera timmar med han & Benna. Vi pratade en massa och dom spelade gitarr. Senare så satte jag & Jakke oss ner, han med en gitarr och jag med en mick. Fan vad jag har saknat sånadär stunder! Blev lite problem med att slippa hem men som tur räddade Becka & Fredde mig, tusen tack till dom för annars skulle jag hamnat att traska några kilometer när det regnar så mysigt!
 
Imrn ska jag vakna tidigt och sätta mig på bussen till Jakobstad, där ska jag ta ett blodprov och nåt annat sånt... Jag är redan nervös för ett blodprov tog jag senast då jag var typ 4 år gammal så det är inte precis nåt jag ser fram emot. Men nu ska jag sova så jag orkar imrn, sköt om er!
 
 
Photo: Nu mot @jakkejaynordblad  http://instagr.am/p/MTfmUNrWzE/
Instagram-bild, om ni vill följa mig så är namnet jenniteres
 

En måndag av den lite bättre sorten

Hej på er! Idag har jag vaknat ganska sent, duschat, hoppat på cykeln och cyklat till stan. Där träffade jag crisu som ville ha sällskap på sin matpaus så vi gick till cm och köpte smörgås sen gick vi och träffade sebbe. Vi bara pratade. åt och blev attackerade av en bunt med fiskmåsar, my bad ...
 
Nu ska jag gå och hjälpa mami att göra tortilla, ha det så bra!
 
 

I´m learning to fly

Hejsan, nu har jag fixat lite på bloggen, en ny header är på kommande men mitt picasa tycker inte om mej så nu bestämde de sej att sluta funka, eller så är det jag som inte precis är teknikens underbarn ... Men anyways så är jag riktit förvånad över hur många unika besökare jag haft idag, fick typ en massa motivation att blogga men vi ska se hur länge jag orkar :)
 
Jag har iallafall en liten sak att berätta (mest kanske för dom jag känner men inte pratar med så ofta), jag har blivit antagen till Axxell Pargas på linjen Turism, för er som inte vet så liggen Pargas brevid Åbo typ, så mot hösten så kommer jag flytta bort från Vasa, först bo på internat i några veckor och beroende på hur jag trivs (om jag vill stanna eller inte) så skaffar jag en lägenhet där! Ska nog bli kul att få träffa nya människor, bo lite närmare pappa & farbror så man får se dom oftare, men på samma gång är jag livrädd att göra fel val. + tänk er att ni kommer till ett helt nytt ställe, ni känner igen .. Lite läskigt låter det ju? Men allting lär väl ordna sig, jag har bara på känn att det här är mina sista månader i Vasa typ föralltid för när jag studerat klart så ska jag ut och se världen! Nu låter det jätte dramatiskt, klart jag kommer att vara i Vasa vissa helger och lov så ni slipper inte mig helt! ;)
 
Men nu ska jag smyga ut & röka, sen ska jag krypa ner i sängen, titta lite tv och sen sova sött. Ha de så bra ni alla!
 

Vilken piercing?

 
Okej, som ni (kanske) ser så har jag ritat prickar med paint (jag vet att man inte ser som tydligt och det blev inte så bra men man får iaf en lite uppfattning om hur det skulle se ut) där jag funderar på att laga piercing, men nu skulle jag vilja veta vilken jag passar bäst i
1. Mitten av övreläppen
2. Sidan av övreläppen
3. Sidan i nedreläppen
4. I näsan
 

Så nu kan ni vara riktigt gulliga och lägga in en kommentar vilken piercing ni tror jag skulle passa bäst i, tack på förhand!
 

Dipdyeeee

Hejsan, idag har jag chillat hos linus & här för en stund sedan färgade jag dipdye åt emma! Tror nog det blev okej, hon är just nu och tvättar bort färgen så resultatet får vi se snart! Idag kommer jag väl sådär annars att inte göra nåt speciellt, ska försöka fixa en ny design till bloggen för har haft samma i evigheter ... Men nu ska jag kolla hur emmas hår blev, sköt om er! 
 
 
 
Jeffrey Campbell Lita Spike, så sjuuuukt nice! Nån som vill skänka mig pengar? ;)

Life is like the road you travel on, its one day here and the next day gone

Hej igen! Jag ska ju bli aktivare så nu då jag har tid kan jag ju slänga in ett inlägg. Jag funderar bara då jag faktist har folk som läser min blogg så vad vill ni läsa om? Mer bilder? Mer text? Snälla lämna en kommentar så jag vet, tack! 
 
Just nu sitter jag hos linus, vi spelar xbox & ska nu kolla film. Jo men jag ska bli aktivare, jag lovar! Sköt om er! 
 
Foto: Snart mot björkö för att fira midsommar med dom bästa! http://instagr.am/p/MJLRNhLW5M/

En stund sen sist jo

Hejsan, en stund sen jag skrev nåt men tänkte slänga in en inlägg för jag har tydligen några snälla människor som läser min blogg dagligen och jag tycker lite synd om er då ni inte har nåt att läsa så.

Men här på senaste tiden har jag inte gjort så mycket, solat och så förra helgen drog vi till provinssi för att festa & sova i tält. Festa var kul men inte att sova i tält ...

Här för en stund sen kom jag hem från björköby där vi har firat midsommar, helt okej! Jävligt mycket myggor och andra härliga saker som äter upp en, men det gör inget så länge man har mat & öl!

Men nu ska jag klä på mej och fara mot linus och fjanta lite, sköt om er!


Sola & Chilla

Hej på er, dom här senaste dagarna har jag chillat, solat & idag blev det en shoppingrunda i Sello. Fick med mig en topp, huppari & 2 par örhängen och imrn drar jag väl mig till Helsingfors & shoppar lite och köper tågbiljett hem så på onsdag-kväll lär jag väl vara tillbaks i Vasa. Jo men mer har jag väl inte att säga, sköt om er!

Photo: Hos pappa och solar med hunden (och hans älskade sten ...) http://instagr.am/p/Lm9NJGrW8X/
pappas vovve är bra sällskap då man solar!


Mötley Crüe, Hardcore Superstar & Crash diet!

Hejsan, igår bar det av mot Helsingfors med tåget kl 7 på morgonen med nisse. Tågresan tog 3½ timme, not bad! Sen sprang i och på i hesa, for till alberga en sväng & lite senare träffade vi jakke. Så vi chillade bara och about halv 4 så drog vi till Kaisaniemen puisto för att vänta på att dörrarna skulle öppnas. Kl 5 började crash diet spela, så naaajs! Efter det var det hardcore superstar, det var ennu mera najs typ bästa jag nånsin varit med om kanske!! Sen var det mötley crües tur, och 2 ord : fuckin awesome! Det var nog en upplevelse för livet, det säger jag bara!

Idag har jag vaknat med en så underbar migrän här hos pappa. Och så lagade jag iväg nisse till hesa ensam, jag var nog lite nervös men jag pratade med han för en stund sen och han levde ju iaf! Så nu har jag bara luggit och solat med vovven och hans sten ... Men nu ska jag gå ut med vovven tror jag, sköt om er!

Photo: Crash diet! http://instagr.am/p/Lk0n96rW2P/
Photo: Hardcore superstars! <3 http://instagr.am/p/Lk_4eSrW7T/Photo: Mötley crüe!! http://instagr.am/p/LlMfhhrWyI/Photo: Tommy Lee, drumsolo uppochner, helt fuckin awesome! http://instagr.am/p/LlSqdarW1n/Photo: Alla 3 så slut efter en jävla nice keikka! http://instagr.am/p/LlWjkerW4W/


Men hej, det är okej att spåra ur

Hej på er! Nu just sitter jag hos linus, jag nördar dator och han xbox. Ja skolavslutningen var sådär passligt dålig, och dagen efter var ennu sämre .. Idag har jag vaknat ganska tidigt och börjat morgonen med en underbart kall dusch för det var nåt fel -.- Sen bar det av mot jakobstad med mami och sånt jo. Men nu ska jag plåga linus, vi hörs!
gammal och superfin bild på mig och linus före konfirmationen!

Glad skolavslutning!

Hejsan, idag har jag inte gjort så mycket, lagat mat och ätit jordgubbar med anton, helt okej! Nu har vi knäppt första, tänkte hålla mig nykter ikväll men tydligen inte ... Men ni ska har ha det bra och vi hoppas på bättre väder!

Photo: Jordgubbar till efterrätt! http://instagr.am/p/LYD5hlrW-k/Photo: Äter makaroner & maletkött med anton!  http://instagr.am/p/LYCUA-rW9r/


Cut out all the ropes and let me fall

Hejsan, igår tillbringade jag kvällen/natten på vissons villa med visson, sebbe & adde. Vi gick i bastun, åt en massa onödigt, spelade kort och skrattade helt tillräckligt (jag iallafall) . För en stund sen så kom jag hem från visson och nu ska jag spela gitarr och sen ta en powernapp för jag har nog inte sovit så bra, men sköt om er!

 

Photo: Mot vissons villa!  http://instagr.am/p/LTTtT_LWyQ/


RSS 2.0