+ en bunt med instagrambilder för er som inte har instagram

Photo: Amarillo med bästa klassen! <3 http://instagr.am/p/LPwi_krW7h/Photo: Kaffe i solskenet @mirskon  http://instagr.am/p/LK87GhrW1M/Photo: Årets första dopp!  http://instagr.am/p/LG9ETBLW9I/Photo: Tar några med dom där fjantarna! :) http://instagr.am/p/LGT4djrWzF/Photo: Häppyface! http://instagr.am/p/LD3-pGLW7u/Photo: Lånar linus tak o steker lite med linussss http://instagr.am/p/LFydzMrWxa/Photo: Maaaat med maija! http://instagr.am/p/LDKyKUrW4J/


Nytt försök!

Okej nu får min blogg-paus vara över, jag hann fan glömma att jag äger en blogg ... Men jo, jag har inte gjort så mycket, shoppat, fått sommarlov och umgåtts med mina fina vänner! Igår var det skolavslutning, efter det amarillo med klassen och sen hoviska i många timmar!

Idag har jag vaknat sent, blivit våldgästad av visson, varit i stan och försökt handla byxor åt jim men det gick inte så bra ... Men nu ska jag kanske fara till vissons villa och gå i bastu & myyysa, sköt om er!



MTKS11A lätt bästa klassen, kommer nog att sakna dom en hel del! ♥


Ingen motivation, tack för mig!

Hej på er! Jag tänkte bara informera er om att jag tar en "bloggpaus", ingen aning om hur länge, men så är det nu. Börjar pånytt sen då jag har nåt att skriva, men ni ska ha det så bra!

Det går bra nu

Hejsan, i brist på annat en sånhär fin onsdags-morgon så tänkte jag blogga! Jomen nej, har nog inte så mycket att berätta, sommarn är snart här och livet känns ganska så bra! Idag är det så för typ alla andra i min klass, sista dagen så får som sommarlov. Men duktigt som jag är så har jag haft en veckas sjukledigt och lite eget ledigt också, så jag har 7 dagar att jobba in, jag ser inte fram emot det ... Men nu ska jag hoppa i duschen, sköt om er!


jaa just de, jag har färgat håret första gången på länge!


Bilderna från Johannas födelsedag!












Kvällen började med Amarillo, god mat var det! Efter det ringde vi taxi så drog vi vidare till backan, kvällen var riktigt bra med mycket trevligt folk!


You make me smile

Hej på er! Så med en timmes sömn satte jag mig på tåget 06.35 mot huvudstaden. Satt och lyssnade på musik, drack kaffe och besökte det "underbara" rökrummet några gånger, men fyfan säger jag bara! Efter man rökt en tobak där så känns det som man rökt 5 st efter varann, speciellt när det är mycket folk ... Nåmen jo, sen försökte jag sova en stund men det gick ju inte så bra när en gammal tant tydligen ogillade att jag hade skorna på bänken så hon satt och stirra på mina skor i kanske en halvtimme, kändes ju fan som man hade hakaveikko brevid sig och tittade på när man försökte sova, hoppas på bättre lycka på hemvägen! Ja sen kom jag till Helsingfors, förde väskan till ett förvaringsskåp och gick iväg för att shoppa lite. Shorts från Cubus, byxor från Carlings & en stickad tröja från JC. Efter ett nervsammanbrott och springande i panik efter väskan så satt jag på tåget påväg till Alberga. Förde väskan till cafét där pappas fru jobbar, drack en kaffe och pratade lite, efter det traskade jag iväg till Sello för att hitta ett par svarta ballerina och nytt puder & fondation. Skorna blev jag utan men sminket fick jag med mig. Min syster gjorde mej också sällskap i någon timme, tur de! Efter en lång dag satte sig en supertrött jenni på tåget till kirkkonummi där min pappa hämtade mig. Jag kom hit, drack en kaffe och somnade direkt på soffan.

Idag har jag vaknat sent, med bara en lite fjållig hund som sällskap. Jag vaknade, kokade kaffe, gick ut i det superhärliga vädret. Jag satte mig ner med morgonciggen, kaffekoppen och hunden ville ut för att slicka på sin sten(?!) Jag vet inte varför, och det gör nog ingen annan heller ... Efter det drog jag på mig mina nyinköpta shorts och satte mig i solen i ca 3 timmar. Underbart varmt och brun blev jag! Men det lämnade lite fula rusketusraidat, öm ursäkta min dåliga svenska då jag inte kommer på vad det heter. Man ska inte sola i shorts och topp ... Sen var vi till butiken en sväng, köpte balsam & en cokis, såklart! Just tittade jag sista Harry Potter filmen med min kära bror, helt okej! Imrn bär det då av hemmåt, låter inte riktigt lockande, finns bara en sak som jag saknar. Men nu ska jag titta någon film eller nåt, alla andra sover ju redan, men ni ska ha det bra!

och än en gång, den som orkade läsa är värda en stoooor kram!




väckning om fyra timmar

Hejsan, nu har jag packat och lagt in ny musik på ipoden för imrn bär det av mot helsingfors! Ska vara hos pappa enda till onsdag, men nu ska jag sova så jag orkar imrn, gonatt på er!


instagram


Game over.

Hej, idag har jag vaknat tidigt och dragit mig mot björkö på begravning. Lite grät jag nog, vila i frid! ♥ Efter de for jag hem, tittade på tv en stund. Just nu sitter jag hos linus och har just drukit kaffe, men nu ska jag slå linus lite så de blir min tur att spela xbox, sköt om er!

I need some fine wine, and you, you need to be nicer

Hejsan, idag har jag bara sovit och sedan jobbat 4 timmar. Just nu känner jag mig allmänt trött och skulle bara vilja krypa ner under täcket men måste väl ennu träffa linus, så jag får väl hålla mig vaken ... Imrn måste jag stiga upp lite tidigare då, eller inte tidigare än er som har skola men, lällällälläää, för jag ska till björkö på begravning, sånt gillar inte jag, alldeles för soriligt ... Men nu ska jag läsa lite bloggar och hoppas på att handära fjanten ska ringa snart, sköt om er!


Can I please come down?

Hej på er! Dålig uppdatering så det här blir väl ett långt inlägg ... Förra veckan hände det väl inte så mycket, onsdagen var vi till taitaja i jyväskylä, men som vanligt fick jag och maija leidon så vi traskade in till stan för att shoppa, så 2 toppar och navelpiercing rikare blev man ju! Men jag säger bara till er som tänker laga piercing så gör det inte i vasa för det är så sjukt dyrt, jag betalade 30 euro (smycket med på köpet) och det blev jättesnyggt!

Ska jag vara ärlig så kommer jag inte alls ihåg vad jag gjorde i helgen men knappast nåt vettigt om jag inte ens kommer ihåg, jag är väl lite dement ... På måndag så var jag först i skolan men jag klarade inte av det så jag drog mej till linus för att titta på how i met your mother och hoppas på att humöret skulle bli bättre, det blev det nog! Vi började hemma hos mej med nisse, oski, linus, sebbe & adde, sen traskade vi mot hoviska. Kvällen blev nog ganska så bra, förutom "fulla" barn, för mycket poliser och sjukt kallt!

Idag har jag varit till läkare efter ett en veckas sjukintyg, för vad skriver jag inte hit. Sen till skolan för att ge det till min lärare, efter det for jag till stan och kände mig ganske 4-ever alone. Men så hittade jag mimo så jag for på kaffe med honom, sen for jag och åt till subway med becka, pratade en hel del och gick runt och tittade bara. Sen kaffe med maria, vi satt i othello en stund och sen gick vi och provade skor.

Nu ska jag dricka saft, spela gitarr och försöka fundera ut när jag ska dra mej till pappa, om mamma går med på att betala tåget vill säga .. Jo men jag ska försöka bli aktivare, sköt om er!

+ ni är sjukt duktiga om ni orkade läsa allt, ni är fan värda en applåd och en medalj säger jag bara!


gah höll på att glömma, jag har klippt pannlugg, lite missnöjd men vafan de växer!




RSS 2.0